Bendrosios pirties taisyklės

Neskubėkite, nes geriausias pojūtis po pirties yra tuomet, kai jūs skiriate pakankamai laiko, kad neskubant pasikaitinti keletą kartų su neilgomis poilsio pertraukomis.

Po pirties skirkite laiko ilgam poilsiui

Saunoje nusiimkite visus papuošalus, laikrodžius, akinius

Pirtyje mažiau judėkite

Nepilkite vandens ant akmenų pirmojo kaitinimosi metu ir nepersistenkite tai darydami vėliau

Jei mėgstate kontrastą tai tarp pasikaitinimų nusiprauskite po šaltu vandeniu, eikite į šaltą baseiną arba apsitrinkite sniegu

Bet atminkite, kad trumpos poilsio pertraukėlės pirtyje svarbesnės nei kontrastas

Nesitrinkite rankšluosčiu, leiskite kūnui išdžiūti savaime

Eikite į pirtį ne mažiau nei 2 valandas po valgio, bet nereikėtų eiti ir alkanam

Nerekomenduojama gerti daug skysčių ir jokiu būdu nevartokite alkoholio

Po ilgų ir sunkių fizinių krūvių einant į pirtį geriau pailsėti, bet po įtempto protinio darbo į pirtį galima eiti iš karto 

 

Skirkite tam pakankamai laiko 

 

Pataria Suomių pirčių sąjungos taisyklės. Kadangi šias taisykles sudarinėjo kompetentinga organizacija, jų verta laikytis. Geriausiai reikėtų atsiminti vieną taisyklę – pirtis yra gydomoji priemonė ir kaip ir vaistai - lankymasis pirtyje turi būti saikingas ir protingas, ne per didelėmis dozėmis.


Pirmiausia nusiprauskite po dušu

 

Be abejo tai siejama su bendra pirčių higiena. Todėl patarimas naudingas. Bet dar viena priežastis, dėl kurios verta apsilankyti duše arba vasarą išsimaudyti, eiti į pirtį maloniau, kai oda yra šlapia. Yra žmonių, kurie laikosi priešingos nuomonės ir į pirtį eina sausi, kad geriau jaustų, ar netgi matytų kaip jie prakaituoja. Vadinasi yra dvi mokyklos: šlapiaodžių ir sausaodžių. Kiekvienas renkasi būdą, priimtinesnį sau. Naujokams, pagyvenusiems ir žmonėms su padidėjusiu kraujospūdžiu reikia pirmiausia nusiprausti po karštu vandeniu arba pabūti karštoje vonioje. Visiems kitiems užtenka tiesiog nusiprausti po šiltu vandeniu. Prausdamiesi nešlapinkite galvos – taip lengviau pernešite karštį pirtyje. Prieš pirtį nereikėtų praustis su muilu, kadangi tuomet nuo odos paviršiaus pašalinami riebalai, kurie saugo odą nuo deginimo pojūčio pirtyje. Po prausimosi duše, galva aprišama rankšluosčiu. Šį rankšluostį būnant pirtyje patartina pastoviai sudrėkinti šaltu vandeniu, kad neperkaistų galva. Svarbiausia nedaryti klaidos ir nesidėti guminių kepuraičių, kadangi ji apspaudžia galvą ir užspaudžia kraujagysles. Tokios kepuraitės dėvėjimas pirtyje gali sukelti galvos skaudėjimą ir galvos svaigimą. 

 

 Ant gultų geriau sėdėti ant pakloto

 

Vėlgi patarimas susijęs su higiena, bet tuo pačiu tai apsaugo nuo įkaitusių gultų, nes jie būna net deginantys. Saunoje pakankama temperatūra 80-90° C, oro drėgnumą galima didinti ant akmenų užpilant vandens. Saunoje būnama tol, kol lankytojui malonu. Rungtyniauti, kas atlaikys aukštesnę temperatūrą, kenksminga sveikatai ir pirtis tam ne vieta.

Tik atėjus į pirtį nereikėtų iš karto gultis ant aukščiausių gultų. Pirmiausia būtų gerai 5-7 minutes pasėdėti apačioje arba blogesniu atveju pagulėti ant vidurinio gulto. Reikia, kad kūnas pradžioje įkaistu prie palyginus nedidelės temperatūros. Įkaitimas iššauks prakaitavimą. Naujokui geriau tuo apsiribojus eiti pailsėti iki kito pasikaitinimo.

 

Pirtyje reikia prakaituoti !!!

 

Bet daugelis pirčių lankytojų mažai ką žino apie prakaitavimą, todėl pradeda kaitintis neteisingai. Tik atėję į pirtį ir atsigulę ant gultų iš karto užpila ant akmenų kokius 2-3 samčius vandens. Tuomet ištinka netikėtas karščio šokas, kuris paraližuoja normalią prakaito liaukų veiklą. Tam, kad normaliai išprakaituoti, reikia laiko. Kad išsiskirtų prakaitas lankytojui sėdinčiam ramiai ant gulto, reikia padidinti kūno temperatūrą keletą laipsnių, kad dirbtinai iššaukti organizme karštį. Tam reikia apie 8-12 minučių priklausomai nuo individualaus sugebėjimo prakaituoti. Pirties temperatūros didinimas negreitina prakaitavimo pradžios, tuo požiūriu 80 ° C pirtis niekuo nenusileidžia 100 ° C pirčiai. Per karštoje ir per sausoje pirtyje prakaitas džiūsta iš karto po išsiskyrimo ant odos. Saunoje vantų geriau nenaudoti, kadangi esant tokiai aukštai temperatūrai lapai nuo vantos iš karto ima suktis ir kristi. Patalpoje reikia užtikrinti natūralią oro cirkuliaciją. Saunoje kur temperatūra siekia 90—120 °С, o pečiūkas neturi akmenų, sausas oras dirgina nosies ir gerklės gleivinę. Tam, kad sudrėkinti orą, tokioje pirtyje užpila nedidelį kiekį vandens ant sienų ir lubų. Akmenų apliejimas vandeniu nedidelėmis porcijomis padaro garą mažiau drėgną, „lengvą“ arba „minkštą“. Jei vandenį pilti gausiai, tai jis sunkiu garu nusės apačioje, garas ima deginti odą, per daug apsikrauna širdies ir kraujagyslių sistemos žmogaus organizme ir žmogus pasijaučia pavargęs. Tokį garą vadina „drėgnu“ ir „sunkiu“.

 

Staigus perėjimas iš karštos pirties į šaltį nerekomenduojamas

 

Po pirmo pasikaitinimo pirtyje, kuris trunka apie 5-7 minutes, reikia išeiti iš pirties ir pailsėti. Ir išeidami staigiai nesikelkite nuo gulto- galite prarasti pusiausvyrą. O išėjus iš pirties nereikėtų iš karto gultis, geriau keletą minučių pavaikščioti.

Atkreipkite dėmesį, kad nepatartinas yra „staigus perėjimas“. Prisitaikymui tiesiog reikia tam tikro laiko. O šiaip šaltis ir poilsis yra neatskiriami nuo visų pirties lankymo procedūrų. Jeigu pirtis yra prie vandens, tuomet Jūs tiesiai iš pirties galite pasinerti į gaivinantį vandenį, pakeisdami pirtį maudynėmis. Žiemą patys ištvermingiausi pasineria į ledinę eketę arba apsitrina bei voliojasi švariame sniege.

 

Prieš prausimąsi šildykitės, o po to galite dar nueiti į pirtį

 

Tyrėjai paskaičiavo, kad anksčiau pirtyje išnaudodavo tris litrus vandens žmogui. Dabar visa tai pasikeitė. Vandens ir muilo sunaudojama žymiai daugiau. Užtektų ir mažiau, nes dėl giluminio išprakaitavimo atsidaro odos poros ir iš jų pasišalina riebalai, bakterijos ir visokie nešvarumai. Po to kai žmogus išprakaitavo ir gerai nusiplovė vandeniu, jis yra švarus.

 

Pakaitines maudynes su kaitinimusi pirtyje galima kartoti keletą kartų

 

Po prausimosi ir maudimosi šaltame vandenyje reikėtų pabūti pirtyje su šiek tiek žemesne temperatūra. Kaitintis galima tiek kartų, kiek tiktai norisi. Suomiai įprastai tai daro 3 kartus ir galiausiai apsipila švariu vandeniu.

Po to pailsėkite ir išgerkite ką nors gaivinančio. Apsirenkite tiktai po to, kai visiškai išdžiūsite.

Po pirties nėra kur skubėti. Rūbai taip pat gali palaukti. Savijauta nuostabi, bet neužsimirškite. Prieš pirtį ir joje reikėtų vengti alkoholio ir persivalgymo. Geram laiko praleidimui su kompanija po pirties tinka lengvi užkandžiai ir gaivinantys gėrimai.

Tiems kas nori numesti svorį reikėtų po pirties apie 2 valandas negerti skysčių.

Kontaktai

 

UAB "ELUCIDA" Pirčių pasaulis

Kaunas Draugystės g 19.
Vilnius Žirmūnų g. 68,

Tel. 865761711 Kaunas
Tel. 865750074 Vilnius
El. paštas: kaunas@pirciupasaulis.lt
vilnius@pirciupasaulis.lt

 

 
UA-72377765-1